Kan jag läsa online-kurser i gymnaiset?

29 apr 2023
Hej! Jag går andra året i gymnasiet o ska snart börja i 3an men har märkt nu att denna linje kanske inte va helt för mig men kommer gå klart ändå eftersom jag snart ändå är klar.
Men undrar om man kan gå online kurser för att utbilda sig till annat samtidigt som man går i gymnasiet? T.ex programmering.

01 maj 2023

Ja, det kan du göra om du hittar en kurs du kan studera på egen hand. Du kan inte börja en annan utbildning när du går i gymnasiet men du har all möjlighet att lära dig på egen hand om du vill och känner att du orkar det. När det gäller programmering finns det många online- resurser att använda sig av för att lära sig på egen hand. Så kolla runt lite och se om du hittar nåt som passar dig.