Hur funkar gymnasiearbetet?

28 apr 2023
Hej, Jag ska börja gymnasiet denna hösten!
Jag har en fråga angående gymnasiearbetet på ekonomi. Vad är det för typ av arbete är det en uppsats etc. Räknas UF företag som ens gymnasiearbete för ekonomi och ekonomi eller är det bara en vanlig kurs? Är gymnasiearbetet samma som på ekonomi juridik som på ekonomi ekonomi, om inte vad är det för arbete på dem olika.

Sen har jag även en fråga angående sam linjen, vad för typ av gymnasiearbete gör man på samhälle samhälle.

01 maj 2023

UF-företagande går att bedriva som gymnasiearbete på yrkesprogrammen och de högskoleföreberedande programmen om målen för gymnasiearbetet uppfylls. På Skolverket.se finns exempel på hur ett gymnasiearbete kan se ut inom de högskoleförberedande programmen och yrkesprogrammen. För att få en mer konkret bild av hur det skulle kunna se ut på de olika skolorna och programmen du funderar på så är det bäst att kontakta skolorna och fråga om det. Men du kan kan utgå från att du är ganska fri att göra det gymnasiearbete du vill så länge det utgår från området på ditt program.