Sök utbildning 👉

Välja program inom politik och miljö på gymnasiet!

05 jan 2012
Hej!

Jag är väldigt intresserad av politik, främst när det handlar om miljö och klimat. Jag är väldigt intresserad av att lära mig mer om hur vi kan få vår jord att bli ett bättre ställe att leva på, och att förbättra situationen för framtida generationer. Vilken utbildning skulle ni råda mig att söka in till?
/Amanda

Hej Amanda!

Det finns många gymnasieprogram som innehåller miljö och klimat. Teknikprogrammet har till exempel inriktningen Samhällsbyggande och miljö. Samhällsvetenskapsprogrammet och Naturvetenskapsprogrammet har också delar som är inriktade mot miljö.

Här kan du hitta alla gymnasieprogram som innehåller miljö och samhällsbyggande.

Om du sedan väljer att studera vidare på ett universitet eller högskola kan du inrikta dig desto mer åt politik och miljö.

Lycka till med ditt gymnasieval!

Hälsningar,

Sanna Erlandsson på Gymnasium.se