Var kan jag studera?

04 apr 2023
Hej, jag har skiljda föräldrar och vill gå på ett gymnasium som ligger närmare min pappa än min mamma. Min mamma säger dock att jag inte får söka till den för att hon inte vill att jag ska bo heltid hos min pappa och inte får bo själv i den staden.
Kan min mamma bestämma att jag inte får söka och gå där även fast jag har boende tillräckligt nära för att pendla bara för att hon inte vill att jag ska bo med min pappa?

30 maj 2023

Det är inte en fråga jag kan svara på då det handlar om delad vårdnad. Det beror på vilket avtal dina föräldrar har kring det. Så du måste ta upp det med dina föräldrar och be dem om hjälp att komma fram till en lösning.