👀 Under hösten uppdaterar vi information på gymnasium.se utifrån gymnasiereformen Gy25. Här kan du läsa mer om vad den innebär.

Sök utbildning 👉

Frågor om utbildning

23 mar 2023
Hej! går i 9an just nu i Uppsala och kommer då välja gymnasium efter sommaren men har tyvärr inte betyg i något ämne då jag varit frånvarande i skolan. men vill verkligen inte gå om 1 termin och sedan gå med 1 årskurs yngre. så undrar om jag pluggar nu dom sista månaderna och sommarskola och så såg jag att ni skrev detta "I många fall kan du plugga på gymnasieprogrammet samtidigt som du läser upp de betyg som du saknar. Så fort du har läst upp de betygen som du är underkänd i så kommer du bara att plugga på det gymnasieprogrammet som du är antagen till" och undrar om det är möjligt för mig att läsa upp mina betyg från högskolan med ändå läsa på gymnasieprogrammet jag ville och gå med min årskurs (2007)

''

31 maj 2023

Det är en fråga du måste ta upp med din skola så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med detta.