Vad ska jag läsa på Komvux?

08 mar 2023
Hej jag har läst natursam men bara biologi 1 o 2 o kemi 1
Jag undrar om jag kan söka naturkunskap 1b eller om jag måste läsa naturkunskap 1a1 och 1a2 eller om jag kan lösa naturkunskap 1b direkt bara

10 mar 2023

Beroende på hur din situation ser ut så har du olika valmöjligheter. Varför behöver du Naturkunskap 1b? Om du behöver den för en viss utbildning du vill söka är det bäst om du kollar med den utbildningsanordnaren vad du bör göra. Kanske bedöms du behörig redan eller så finns det ett enklare sätt att komplettera. Om det är just naturkunskap 1b du behöver kan du läsa den på Komvux. Man behöver inte läsa naturkunskap 1a1 och 1a2 först. De är samma kurser i ett annat spår.