Kommer jag att få gymnasieexamen?

07 mar 2023
Hej, jag har knappt varit i skolan under år 3. Jag har tagit bort en del ämnen under 3 men har alla ämnen under de andra åren. Kommer jag inte få ta studenten?

08 mar 2023

Det måste din rektor svara på men det låter som att du inte kan få en gymnasieexamen, om du inte har någon egen studieplan som din rektor godkänt där du inte behöver vara i skolan. Om du inte har tagit upp anledningen till varför du är borta och fått hjälp med det så bör du göra det snarast, till exempel med rektor, studie-och yrkesvägledare eller kurator i skolan. Du bör också kolla med CSN så att du inte får problem med ditt studiestöd om du har det. Försök att göra en plan med dina skola kring hur du ska fortsätta dina studier på bästa sätt så att du får din examen.