Kommer jag in på det gymnasieprogram jag vill gå?

10 feb 2023
Hej! jag vill söka in till ett program som har ungefär 300 i merit. Jag har haft cancer och varit sjuk och därför får jag en enskild kvot som jag söker in med. Just nu har jag runt 250 men vet inte om jag kommer höja mig. Hur stor chans tror du att det är att jag kommer in med enskild kvot? skolan är ganska populär.

12 feb 2023

Vad tråkigt att höra att du har varit sjuk! Det finns ett mycket begränsat antal platser i fri kvot. Om du ansöker i fri kvot blir din ansökan prövad både utifrån ditt meritvärde och dina särskilda skäl. Jag kan tyvärr inte svara på hur stora dina chanser är. Det är bara att söka och hoppas på att komma in men sök också andra skolor.