Hur höjer jag betygen?

08 feb 2023
Hej!
Jag går sista terminen i 9an. Just nu har jag 260 meritpoäng men vill höja mig till 300 meritpoäng denna terminen, så jag undrar om det gå att höja sig så mycket alltså (40mp).

Och om det går att höja sig såhär mycket undrar jag hur man kan göra det på bästa sättet.
Och hur ska man planera på bästa sättet inför prov och viktiga inlämningsuppgifter och komma ihåg så mycket kunskap/information som möjligt kunskap eftersom jag vill gå naturvetenskapliga programmet.

Jag vet det är många frågor men vill gärna veta.

12 feb 2023

Du måste fråga dina lärare om du har tid att höja din meritpoäng så mycket. Det kan bero på hur upplägget ser ut i de olika ämnena. Men det är en bra idé att försöka höja dig så mycket du kan. Du hittar tips på pluggteknik här.

Lycka till med studierna! /Petra,SYV