Hur ska jag välja gymnasieprogram?

07 feb 2023
Hej! jag var världens beslutsångest inför gymnasievalet och har ingen aning om vad jag vill gå men jag har starkt funderat över ekonomi juridik eller samhäll elr sammhäll kriminologi elr vad de heter dock måsta jag ta mig länge för de sista och är världens sämsta på att gå upp så kanske lite jobbigt ber om hjälp xD

08 feb 2023

Jag förstår att det kan vara svårt att välja! Det är jättebra om du kan hitta ett gymnasieprogram som känns motiverande. Sedan får du fundera på om du är tillräckligt motiverad för att pendla långt till skolan. Annars kan ju det bli ett problem. Vi har lite tips inför gymnasievalet här https://www.gymnasium.se/om-gymnasiet/gymnasievalet/elever-tipsar-infor-gymnasievalet-2811. Men du bör också gå till din studie-och yrkesvägledare i skolan och ha ett samtal om detta.