Sök utbildning 👉

Vad händer om jag inte kan simma i grundskolan?

20 jan 2023
Hej, Jag har tyvär inte klarat simprovet och är rätt orolig då Jag inte vet om set spelar roll när Jag ska komma in på gymnasiet. Är simningen något som krävs för att komma in på gymnasiet? ( Ifall jag har tillräckligt med merit för att komma in )

23 jan 2023

Även om du skulle få F i idrott för att du inte kan simma så påverkar inte det din behörighet till gymnasiet. Det finns heller inte uttryckliga krav på kunskaper i simning i gymnasieskolans kurs Idrott och hälsa så som det finns i grundskolan. Så simkunskap är inte ett krav för att få ett godkänt betyg i Idrott och hälsa på gymnasiet.