Vad ska jag bli?

08 jan 2023
Hej! Jag är snart 15 år och min allra största dröm just nu är att bli skådespelerska, de har kommit på sista tiden, men jag vet att de är en väldigt liten chans att man blir en stor skådespelerska . Så min fråga är
Är de värt att försöka bli skådespelerska om de är en sådan lite chans att bli det, plus att jag inte ens vet om jag har några kunskaper. Min andra dröm är att bli forskare inom eventuellt kemi. Ska man satsa på de istället?

11 jan 2023

Det är helt upp till dig om du tycker att skådespelaryrket är värt att satsa på eller inte. Att bli forskare är inte heller särskilt lätt. Så du får fundera på vad som du är mest motiverad att göra och vad som är viktigt för dig i ett yrke. Är det ett stort hinder för dig att det kan bli svårt att få jobb så är det en viktig sak att tänka på såklart. Jag kan tyvärr inte säga vad som blir bäst för dig så det är något du måste fortsätta fundera på.