Hur funkar individuellt val?

02 jan 2023
Hej!
Jag har frågor angående det individuella valet och extra meritpoäng på gymnasiet.

- Får man extra merit för engelska 7 till exempel ifall det redan är inbakat i programfördjupningen eller får man endast extra merit för det ifall man väljer det som individuellt val?

- Ifall inte tillräckligt många har valt den individuella val kursen jag vill gå, vad händer med mitt val och vad händer med kursen. Ett exempel är ifall jag väljer naturkunskap 2 och ingen annan väljer det som sitt individuellt val.

03 jan 2023

Man får meritpoängen oavsett hur man läser kurserna. Om kursen du vill gå inte kan starta för att ingen annan har valt den kommer du troligen inte kunna gå den under din gymnasietid tyvärr.