Är jag behörig till utbildningen?

16 dec 2022
Hej!
Jag har läst alla kurser som krävs för att man bli sjuksköterska. Jag har matte 2a, naturkunskap 1b, samhällskunskap 1b, från mitt hemland och UHR som ge mig den här bedömning. I Sverige läste jag till SVA3, engelska 6 och jag har godkänt. Frågan är hur ska jag vet hur mycket poäng har jag och vilket program måste jag skriva i mig?

19 dec 2022

Jag är osäker på vad du menar så jag rekommenderar att du tar upp dina frågor med Komvux i din kommun. Har du din gymnasieexamen klar och alla kurserna för behörighet så är det bara att söka till Sjuksköterskeprogrammet. Din meritpoäng kan du se på Antagning.se när du gjort din ansökan.