Kan jag söka nytt jobb?

11 dec 2022
Hej! Jag är född 1995, jag hoppade av gymnasiet sista året och började jobba istället och har nu varit på samma arbetsplats sedan jag började sommarjobba när jag var 14 år gammal. Jag kände mig alltså säker när jag valde att hoppade av gymnasiet (2012/2013?) eftersom jag visste att personal behövdes på mitt sommarjobb genom dessa år. Nu har jag varit på samma jobb i 13 år( om man räcker med sommarjobb) (testat både säsongsjobb och sommarjobb inom andra områden) men ändå hamnat på samma arbetsplats. Behöver jag läsa upp mina gymnasiebetyg eller räcker min erfarenhet inom handels för att söka andra jobb?

12 dec 2022

Självklart kan du söka andra jobb på din arbetserfarenhet! Det finns ofta inga krav på utbildning i handelsbranchen. Sedan så varierar det mellan olika tjänster och arbetsgivare. Så kolla lite på vilka tjänster du vill söka och vad som står i arbetsplatsannonserna. Du kan även kontakta arbetsgivare du vill jobba för och fråga dem vad de söker efter.