Elitsport under gymnaiset

20 nov 2022
Vilket gymnasium i Stockholm har ekonomisk inriktning som går att kombinera med elitsatsning i hästhoppning.

Vi är inte intresserade av något renodlat ridgymnasium utan ett vanligt gymnasium som har bra och flexibel plan för hemmastudier vid resor etc. Utan att utbildningskvaliteten försämras.

21 nov 2022

Det är ju inte så vanligt med just idrottsutbildningar inom häst. Här är de jag kan hitta: https://www.gymnasium.se/sok/idrottsutbildning-hasthallning/a363-c4761. De ligger i Svedala och Varberg. Men du kan fråga din idrottsförening om de har andra tips.

Andra gymnasieskolor är inte gjorda för att man ska ha elitsatsningar på sidan av, utan det är just idrottsutbildningarna som är gjorda för det. Men ett alternativ kanske kan vara att gå gymnasiet på distans? Isåfall finns det en skola som har distansundervisning och det är Korrespondensgymnaiset.