Hur funkar betygen när jag byter skola?

11 nov 2022
Hej!

Jag går i El och Energiprogrammet och jag kommer byta till ett nytt skola nästa läsår.
Jag kände att programmet inte var min grej och darför har jag ändrat mig. Nästa läsår kommer jag byta till Natur och jag undrade om det vore okej om jag fick F på mina ämnen. Måste jag ha bra betyg eller kan jag istället vara med i lektionerna men inte försöka få bra betyg. De kommer kolla på mitt betyg från grundskolan, så det borde inte ha något med mina aktuella betyg att göra.

13 nov 2022

Du ska ta upp frågan med din nya rektor som gör din studieplan. Du kommer kanske inte att ha kvar några av dina gamla betyg om du börjar om från början helt.