Kan jag ta gymnasieexamen?

03 nov 2022
Hej, jag går just nu handel och administration men gör både handel 2 och handel 3 samtidigt så jag kommer bli klar med alla handels kurser en termin tidigare. jag kommer dessutom ha engelska 6 matte 2b och svenska 2 när jag är klart med det här året.

dessutom kommer jag att ha över minimum kravet för gymnasie poäng för universitet så min fråga är om jag gör en prövning på svenska 3 och går igenom betyder det att jag kan gå till universitet året innan jag faktist ska sluta på gymnasiet.

03 nov 2022

Du måste prata med din skola om det. Det är möjligt att det går men du måste kolla så att du följer din studieplan som rektorn har godkänt.