Hur ska jag välja gymnasium?

30 okt 2022
Hej! Jag heter Vilma och är 15 år. Ska söka gymnasium snart och jag undrar vad jag bör söka? Vill bli något av följande; advokat, psykiatriker, ambassadör eller finansmäklare. Vill helst gå sam beteende då jag tror att det skulle passa mig bäst? Tack i förhand!

31 okt 2022

Vad roligt att du ska börja gymnasiet! Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktning Beteendevetenskap finns på många skolor. Här hittar du alla:https://www.gymnasium.se/sok/samhallsvetenskapsprogrammet-beteendevetenskap.  Du kan börja med att smala av listan på skolor genom att välja den ort du vill studera på. Sedan kan du börja läsa på om skolorna genom att klicka på länkarna. Du kan även kontakta skolorna om du vill veta mer om dem. Det spelar ingen roll vilken skola du väljer med tanke på behörighet så det är mer var du tor att du kommer tat trivas bäst.

Lycka till!/Petra,SYV