Lära sig att driva företag på gymnaiset

23 okt 2022
Hej jag har en fråga!
Jag går 9:an och ska snart söka till ett program och har länge tänkt på att gå ekonomiprogrammet men sen tänkte jag att det är lättare att gå samhälleprogramet men om man går samhälleprogramet kan man också lära sig att driva ett företag osv och kunna driva en egen företag. Tack!

24 okt 2022

Jag vet inte om det är lättare för dig eller inte. De två programmen är ganska lika men det finns några kurser som skiljer. Du kan kolla på vilka kurser det är och sedan fundera på vad som är intressantast eller lättast för dig. Men det är möjligt att lära sig att driva ett företag på alla gymnasieprogram genom UF. Läs mer om det här.