Kommer jag in på den utbildning jag vill gå?

18 okt 2022
Tja! Jag går i ettan i naturvetenskaps programmet. Jag vet inte riktigt ad jag vill bli men det är skönt att ha många alternativ efter gymnasiumet. Men nu börjar jag få lite av ett dilemma för jag är sämst på spanska. Om jag skulle få bra betyg i typ allt annat men sedan få E i spanska. Är det kört eller skulle jag fortfarande ha chansen att bli typ en doktor?

18 okt 2022

Om du får E i spanska till exempel så kommer det att göra så att det blir svårt att komma in på Läkarprogrammet på dina betyg. Men det finns chans att läsa upp betyget på Komvux. Sedan finns också möjligheten att skriva högskoleprovet och komma in genom det istället.