Ska jag byta gymnasieprogram?

09 okt 2022
Hej.
Jag går nu Ekonomiprogrammet Juridk. Men jag är inte längre nöjd. Jag tycker inte att det nog passar mig. Därför tänker jag byta till annan linje. Kanske Samhälle edia och kommunikation.
Jag läste om det men jag vill att du förklarar tydligare vad man gör där. Samt hur vet jag att det intresserar mig

10 okt 2022

Längst ner på den här sidan kan du läsa om Samhällsvetenskapsprogrammet och se vilka kurser som ingår: https://www.gymnasium.se/sok/samhallsvetenskapsprogrammet. Det är ganska få kurser som skiljer sig från Ekonomiprogrammet så det är bra att tänka på att det inte blir så stor skillnad för att du byter. Men är du helt ointresserad av de kurser som är del av din nuvarande inriktning och intresserad av de som ingår i Samhällsvetenskapsprogrammets media och kommunikation är det kanske värt att byta ändå. Prata med in studie-och yrkesvägledare i din skola så du får hjälp att fundera ordentligt kring ditt beslut.

Vänligen/ Petra,SYV