Sök utbildning 👉

Kan jag hoppa över APL på gymnaiset?

28 sep 2022
Hej hej! Jag går andra året på bygg och anläggningsprogramet inriktning snickare, men det är så att jag känner att praktiken verkligen inte är något för mig och mår extremt dåligt över den.
Kan man istället hoppa över praktiken och läsa så man i slutet får en högskoleexamen istället för just en yrkesexamen för jag klara helt enkelt inte av praktiken psykiskt

03 okt 2022

Man kan inte hoppa över sin praktik tyvärr. Man måste läsa allt som ingår i sitt gymnasieprogram men om programmet inte passar dig ska du prata med din Studie-och yrkesvägledare om att få byta. Du ska även prata med din kurator eller någon annan på skolan om att du mår dåligt på din praktikplats. Det är väldigt viktigt att du gör det så att de kan hjälpa dig hitta en lösning snarast.