Frågor om utbildning

23 sep 2022
Jag går andra året på teknikprogrammet i informations- och medieteknik. Jag behöver förstå mer om individuella valen på 200 poäng (100 vardera).

Utöver det ger min skola oss att välja mellan fyra av våra kurser. Den ena är SOFTWARE som inkluderar:
-Programmering 2
-Webbserverprogrammering
-Tillämpad programmering
-Digitalt skapande 1

Det andra valet är ENGINEERING:
-Matematik 4
-Fysik 2
-Tillämpad programmering
-Programmering 2

Såvitt jag förstår så spelar ditt betyg ingen roll när du läser de individuella kurserna så länge du har E. Så är det klokare att välja PROGRAMVARA och få bra betyg i de enklare kurserna då välj matte 4 och engelska 7, eller ska Jag gå ENGINEERING och väljer matematik 5 och engelska 7.

Jag är inte säker på om det är värt att hoppa över fysik 2, men jag siktar på att få högsta merit. Vad tycker ni?

25 sep 2022

Jag rekommenderar att du tar upp dina frågor kring dina individuella val med din skola. De kan hjälpa dig göra en plan som gör att du får den merit du behöver och kan läsa de kurser du tycker är intressantast.