Bra eller dåliga gymnasieskolor?

25 nov 2011
Hej!
Jag blir total förvirrad... alla sågar/ älskar olika gymnasium. Idag säger min kompis att man inte ska välja SA-ME. Det programet är tydligen inte bra och ska enligt hennes källa inte vara bra om man vill plugga vidare. Skulle vara snällt om ni skulle kunna hjälpa mig. Har min vän rätt eller fel? Beror det på om det är en bra eller dålig skola. Vilka av de 508 skolorna i Sthlm är "dåliga"????

Hej!

Det är så med allting. Alla tycker olika om olika saker. En skola som din kompis inte tycker om kanske du tycker väldigt bra om. Det finns ingen lista på bra och dåliga skolor. Om du vill bilda din egen uppfattning är Öppet hus ett ypperligt tillfälle. Då kan du se hur skolan ser ut och träffa både lärare och elever. Det är bäst att du pratar med elever som går på programmet, de vet bäst.

Det spelar ingen roll vilken gymnasieskola du går på eller har betyg ifrån när du söker till universitetet. Det viktigaste är betygen.

Välj ett gymnasieprogram du verkligen vill gå!

Hälsningar,

Sanna Erlandsson på Gymnasium.se