Kan jag byta gymnasieprogram?

05 sep 2022
Jag är väldigt missnöjd med mitt val i gymnasiet jag tog ekonomi men jag har ingen lust att gå till skolan alls min hjärna vill inte jag försöker byta till annan skola samhäll där jag vet 100% jag kmr må bättre och kan fokusera på mitt arbete. Jag var reserv 4 sen flyttades jag till reserv 1 sen till 3 och nu till 4. Om jag hoppar av den här skolan har jag chans att komma in i den andra?

14 sep 2022

Kontakta din studie- och yrkesvägledare på din nuvarande skola. Ni kan tillsammans ta reda på vilken utbildning som passar dina intressen och framtidsplaner bättre. Därefter hjälper studie- och yrkesvägledaren dig att kontakta ansvarig för gymnasieprogrammet du vill byta till för ta reda på om det finns en ledig plats åt dig. Hoppa inte av din nuvarande utbildning då det kan göra att du inte får någon plats alls.

Vänligen /Petra,SYV