Kan jag gå Vård-och omsorgsprogrammet?

02 sep 2022
Hej, Jag tänkte fråga att jag har alltid velat jobba inom SOS alarm grejer typ ta emot samtal och sånt. Men det var inte förens 3 veckor sedan jag fick lära mig att man ska gå i vård och omsorgs programmet för att kunna bli det och jag bara undrar för jag som är en E-nivå elev i nästan alla NO- ämnen finns det en möjlighet för mig som inte ens gillar ämnet NO att gå vård och omsorg?

04 sep 2022

För att ha behörighet till Vård- och omsorgsprogrammet krävs godkända betyg i svenska eller svenska som andraspråk, engelska och matematik och i minst fem andra ämnen från grundskolan. Du kan läsa på länken vilka kurser som ingår i programmet så att du vet om du tycker det verkar intressant. Om du är motiverad att gå programmet och tycker det verkar roligt så tror jag säkert att du kan klara det. Man kan såklart inte veta vad man tycker på förhand men du har ju ett mål med din utbildning och det är ju en jättebra motivation.