Kan jag gå gymnasiet på distans?

30 aug 2022
Hej! jag går tvåan naturvetenskap i Göteborg fast bor runt två timmar med kollektivtrafik från Göteborg. Anledningen varför jag valde att gå Göteborg var för att jag inte ville gå på det närmsta gymnasium då det inte har ett speciellt bra ryckte och jag ville från vår lilla ort då det känns lite instängt och jag ville andas. Men nu känner jag att det blir lite för mycket med att pendla och plugga, samtidigt som jag jobbar. Och då undrar jag om det går att byta till distansundervisning även om jag har gått färdigt ett år och börjat tvåan, om det finns möjlighet att byta redan till vårterminen? Jag vill fortsätta på min linje men vill inte gå om ett år.
Om det går hur går jag tillväga?
MVH.

30 aug 2022

Det finns ett distansgymnasium. Det hittar du här: https://www.gymnasium.se/skola/korrespondensgymnasiet/. Men utöver det kan man inte läsa gymnasiet på distans.