Hur funkar byte av gymnasieprogram?

28 aug 2022
Hej jag har nyligen börjar ekonomi programmet . det har gått 1 vecka och jag känner verkligen att det har var ej något för mig och jag har ingen orkan att gå varje dag när jag vet att det är inget för mig jag pratade med min syv och hon hjälpte mig göra sent omval till annan skola inom vvs och fastighetsprogrammet och samhällsprogrammet jag är reserv 11 i vvs och 4 i samhäll kan jag prata med min rektor och slippa behöva gå till skolan tills jag har blivit antagen i det jag vill?

29 aug 2022

Det är bäst om du stannar i din nuvarande skola tills du är säker på att du har kommit in någon annanstans. Annars kan du hamna efter med de obligatoriska kurserna du ska läsa även om det nya programmet.

Lycka till! /Petra, SYV