Kan jag byta gymnasieprogram?

20 aug 2022
Byta Programlinjen:

Hej!

Jag har gått ett år på barn och fritid programmet, jag har funderat på senaste och insett att jag har inte nöjd med den. Jag hade ett starkt känsla rätt länge nu att jag inte trivs på mitt val.

Först och främst jag hade inget val eftersom när jag gjorde mitt gymnasiet val så valde jag flera program som t,ex, Sam, Natur som var min första och andra val men sedan kom jag in Barn och fritid på grund av att jag blir underkänt på Matematik. NU efter ett år på gymnasiet blir jag godkänt med den också. Jag har alla betyg från 9:an .

Hur stor är chansen att jag blir antagen till Sam- beteende? Kan jag på något sätt bytta barn och fritid programmet till Sam_ beteende? I så fall hur kan jag på bästa sätt tillväga för att nå mitt mål? hoppas att ni ge mig ett svar tack!.

01 sep 2022

Hej

Du ska kontakta din studie- och yrkesvägledare på din nuvarande skola. Din studie- och yrkesvägledare kan hjälpa dig att kontakta ansvarig för gymnasieprogrammet du vill byta till för ta reda på om det finns en ledig plats åt dig, samt kolla om du är behörig.