Hur funkar gymnaiset?

18 aug 2022
Hej.
Jag gick ett år på ett introduktionsprogram och har nu börjat gymnasiet, under min tid på introduktionsprogrammet så hann jag även läsa Engelska 5 och uppnå ett godkänt betyg (C) på kursen och mina handledare sa att jag då får håltimme när jag väl börjae gymnasiet.
Nu har jag ju börjat gymnasiet och jag har fortfarande Engelska 5 på schemat, jag gick på lektionen idag men läraren visste inte hur det går till och ingen på skolan verkar veta hur vi ska göra om man bara plockar bort lektionen från schemat eller hur man gör.
Hoppas ni kan svara på frågan och förlåt om det blir förvirrande.
Tack på förhand!

04 sep 2022

Tyvärr kan jag inte hjälpa till med den här frågan. Du behöver prata med skolans rektor för att få svar.