Sök utbildning 👉

Frågor om utbildning

17 aug 2022
Hej, jag går en yrkesförberedande linje och har gått klart hela första året, alltså ska börja andra året nu, men jag ångrade helt mitt val och valde därför att byta till en annan skola med en annan inriktning och som var högskoleförberedande, eftersom att jag gick yrkes innan så fattades det kurser som jag hade missat första året och de kurser jag redan läst täckte inte upp för de. Därför ska jag nu gå om förstå året på den nya skolan. Men min fråga är om det finns någon chans till att jag på något sätt kan gå ut skolan och ta studenten men de i min ålder. Eller är det så att jag måste gå alla tre åren alltså fyra år sammanlagt?

05 sep 2022

Det låter som att du kommer att bli ett år efter eftersom att du behövde gå om. Men det kan ju finnas en möjlighet att du kan komma ikapp om skolan kan erbjuda ett sådant upplägg för dig. Fråga din rektor om det.