Frågor om utbildning

16 aug 2022
Hej
Jag ska börja gymnasiet. Min kompis pratade om mig till en läraren som jag tysk skulle ha, och han sa att jag inte stod med listan. Jag är skriven i Stockholm och jag liksom har liksom blivit intagen å jag är intagen och allt. Men varför står jag inte med i listan.
Är sjukt rädd att jag inte ska få gå på gymnasium eller att något ska krångla till sig.
Tror du att du har nån anning varför jag inte står med i listan. Och tydligen skulle man få ett brev innan man börjar skolan, det har jag inte heller fått.
Ska få introduktionsprogram- barn och fritid

14 sep 2022

Vänd dig direkt till skolan så kan de reda ut om det är något som blivit fel med listan. Om du har kommit in på skolan så tror jag inte att det är något större problem.

Vänligen /Petra,SYV