Managementkonsult och Ekonomiprogrammet!

17 nov 2011
Hej!

Jag har bestämt mig för att gå Ekonomiprogrammet på ProCivitas i Malmö med inriktning > Ekonomi.
Min fråga är om detta är en linje jag bör gå om jag vill bli "Managementkonsult". Jag undrar också vilken universitetslinje jag ska gå för att ha behörighet till jobbet.

MVH

Hej!

Om du vill studera vidare till Managementkonsult är Ekonomiprogrammet ett bra gymnasieprogram att välja. För att du ska bli Managementkonsult behöver du studera ekonomi på ett universitet eller högskola. Det finns många olika utbildningar att välja på men detta är några av dem: Ekonomiprogrammet, Civilekonomprogrammet, Business Management programmet  och Marknadsföringsprogrammet.

Nästan alla universitet och högskolor erbjuder någon storts utbildning i ekonomi. Det finns också KY-utbildningar för att bli Managementkonsult.

Behörigheten är olika från skola till skola.

Lycka till med din framtid!

Hälsningar,

Sanna Erlandsson på Gymnasium.se