Vilket gymnasium ska jag börja?

15 aug 2022
Hej jag var på gymnasium första året i mitt land men jag är inte klar med min första året. Jag är klart med mina svenska spårk 6 månad kurs så nu efter ett år jag ska blir klart med mina svenska kurs . Så när jag är klart med mina ett år kurs kan jag studera direkt gymnasium andra året ? Kan jag prova mina gymnasium första året i mina introduktion spårket . Jag hade studerade gymnasium första året for mer en halv året i mitt land . Jag är 17 år. Så när jag börja gymnasium med olika amne kan jag studera andra året av gymnasium direkt efter jag gör som prov i introduktion program i gymnasium?

15 aug 2022

Jag kan tyvärr inte svara på dina frågor kring detta! Du måste ta upp frågorna med din skola du går nu. Om du kan kontakta en studie-och yrkesvägledare på skolan du läser eller ha läst nu så skulle det vara det bästa. Du kan också kontakta den skola du vill börja på om du inte har någon studie-och yrkesvägledare att fråga just nu.