Var kan jag läsa akutsjukvård?

15 aug 2022
Hej!

Jag tog studenten 2020, och är examenerat som undersköterska men jag har inte klarat av akutsjukvårds ämnet på gymnasiet utan jag har fått underkänd. Men nu jag vill läsa ämnet på vuxenutbildning. Jag vill plugga detta ämnet nu på vuxenutbildning i Göteborg men det finns inte i kurskatalog på Alvis i Göteborg. Så nu vet jag inte hur jag gör ?
Eftersom jag vill helst plugga klart detta ämnet så att jag får behörigheten att kunna söka vidare på universitet.

Blir tacksam om jag får en tydligt svar angående min fråga :).

Vänligen

15 aug 2022

Vad roligt att du vill läsa upp akutsjukvård! Det bör vara möjligt att göra genom Komvux i din kommun. Om du inte kan hitta det kan du kontakta Komvux så kan de hjälpa dig att hitta kursen.

Vänligen/ Petra,SYV