Vad kan jag jobba med?

12 aug 2022
hejsan! jag ska gå samhällsvetenskap (inriktning samhäll) och sedan statsvetenskap, och hoppas få ett jobb där man reser mycket. min fråga är, finns det några sådana jobb som även är väldigt bra betalda (60-80tsek) eftersom jag helst vill jobba halvtid / deltid? finns det även samhällsvetenskapsjobb som är på nattid?

tack för svar!!

15 aug 2022

Vad roligt att du vill ha ett jobb där du kan resa mycket! Det och dina andra önskemål kring ditt jobb kan du hitta inom många branscher och det är svårt att svara på en så detaljerad fråga. Det skulle kanske vara bra om du funderade lite bredare också och fann ett område som du skulle vilja jobba inom, eller ett yrke du skulle vilja ha. Sedan kan du titta vidare på specifika företag och tjänster som skulle kunna uppfylla dina krav.