Kan jag gå två gymnaiseutbildningar?

12 aug 2022
Hej

Jag har nu gått klart 1an gymnasie i teknikprogrammet. I ungefär 3 år nu så har jag både varit intresserad av programmering men också musik. Jag gillar teknikprogrammet men det känns som att jag missar så mycket kunskap om musik som jag hade fått om jag gick på estet.

Får jag börja gymnasie estetprogrammet efter att jag tagit studenten på teknikprogrammet? Om inte hur ska jag göra för jag gillar båda ämnena extremt mycket och det är jättesvårt att bara välja en. Kan man betala att gå i estet programmet efter studenten?

15 aug 2022

Man kan tyvärr inte gå två gymnasieprogram. Men vad du kan göra är att välja musikkurser inom ditt individuella val och utökade kurser på gymnasiet. Fråga din gymnasieskola om möjligheten till det. Vill du läsa mer musik än det kan du såklart också göra det på din fritid genom någon annan form av skola.