Hur funkar lovskola?

07 aug 2022
Fick nyligen f i svenska och ska börja på introduktionsprogram kan jag plugga till de önskade målen till en annan program för att jag har stressen över att hamna i en yrkesutbildning. Den andra frågan är i slutet av sommarskolan så sa dem att det va mer förberedelse för introduktionsprogram än en andra chans men de sa att erbjudandet i lovskola va andra chans.

19 sep 2022

Din skola kan välja att ge dig extra undervisning under andra perioder än under sommaren, då kallas det lovskola. Om du går i lovskola under ett annat lov än sommarlovet kan sommarskolan bli kortare. Du kan till exempel gå i lovskola 10 timmar under påsklovet eller sportlovet, och 40 timmar under sommarlovet. Fråga din skola om du har frågor kring detta.