Problem med gymnasieantagningen

03 aug 2022
Hej. Jag är en en elev som ska börja gymnasiet, ja blev antagen till mitt fjärde handsval men tackade ja till platsen och även att stå kvar som reserv. Programmet ja kom in på först va samhäll. Idag såg ja att ja kom in på mitt andra handsval som är ekonomi . Men egentligen vill jag ha kvar mitt fjärde handsval eftersom jag blev väldigt nöjd med den. Jag är rädd att jag har förlorat mitt fjärde handsval/samhäll, och behöver hjälp med att få tillbaka platsen i samhäll alltså mitt fjärde handsval, eller betyder det att jag fortfarande har kvar platsen i samhäll? Behöver snabbt svar, och hur ska jag få tillbaka mitt fjärde handsval?

19 sep 2022

Gymnasium.se kan inte hjälpa till med ärenden som gäller antagningen. Du behöver kontakta gymnasieantagningen i din kommun.

Lycka till! /Petra, SYV