Finns svenska skolan i Tyskland?

01 aug 2022
Hej! Jag ska börja 3an på det samhällsvetenskapliga programet. Jag har dock flyttat till Tyskland och ska fortsätta studierna här. Jag har ska ansöka till Korresponensgymnasiumet nu till Augusti och ska göra det i till vårterminen. Jag har relativt höga betyg men är orolig för att inte komma in ändå. Finns det svenska eller engelska gymnasieskolor i Tyskland som jag kan gå i? Vet ej riktigt hur det blir och behöver hjälp.

MvH

20 sep 2022

Ja, det finns internationella skolor i Tyskland och det finns två svenska skolor för elever med förkunskaper i svenska språket (i Berlin och Hamburg). Undersök vilka skolor som finns där du ska bo.