Hur funkar Introduktionsprogrammet?

27 jul 2022
Hej! Jag har varit i sverge nästan 2 år och jag har inte läst årk7och8 men skolverket hade bestämt att jag börjar med årk9an. Det var jättesvårt för mig men jag fick godkänt på kärnämnena utan svenska så jag måste börja med introduktionsprogram. Hur länge ska jag har kursen och kommer jag studera bara svenska?

02 aug 2022

Introduktionsprogram utgår ifrån varje elevs förutsättningar och behov. Detta kan ta olika lång tid beroende på vad målet är. Det kan antingen vara att du läser för att bli behörig ett nationellt gymnasieprogram eller leda till ett yrke. Prata med din studie- och yrkesvägledare om hur det kommer se ut för dig.

Lycka till! / Petra, SYV