Hur funkar yrkesintroduktion?

01 jul 2022
Hej! Jag ska börja gymnasiet på hösten och jag kom in I introduktions program i restaurang och livsmedelsprogrammet. Jag undrar vad man gör där ? Och kan man börja med de andra eleverna i kök och servering efter man har gjort godkänt det som saknas?

04 jul 2022

Är det Yrkesintroduktion mot Restaurang- och livsmedelsprogrammet som du kommit in på? Din utbildning kommer då utgå från en individuell studieplan där du läser ämnen från grundskolan som du inte fått godkända betyg i. Sedan läser du också kurser inom Restaurang- och livsmedelsprogrammet. Programmet kan leda till behörighet till ett nationellt gymnasieprogram eller så underlättar det din etablering på arbetsmarknaden. Kolla med din skola hur din studieplan kommer att se ut.