Är jag behörig till utbildningen?

23 jun 2022
Hej! Jag ska göra prövningar på distans. Jag tog studenten den här året 2022. Vill plugga till tandläkare och har redan sökt till det och olika andra yrke.

Men fråga är om jag är klar med prövningar och har redan läst alla min saknade ämne kan jag komma in innan sista svar dagen?
Min andra fråga är behöver jag läsa kemi 1 om jag har redan kemi två samma gäller på fysik och matte? Jag har redan läst matte 1 och 2 behöver jag läsa 4 för att kunna komma in då?

27 jun 2022

Dina betyg måste vara inne innan sista kompletteringsdag. Så länge de är det är du behörig. Om Kemi 2 är behörighetskravet så behöver du inte läsa kemi 1 om du har kemi 2 osv.

Lycka till! /Petra, SYV