Kan jag byta fördjupningsspår?

17 jun 2022
Går det i den här tiden att ändra fördjupningsspår? Jag vill bara ändra fördjupningsspår och inte inriktning. Ska jag vänta tills jag är antagen till gymnasiet eller går det att göra nu?

19 jun 2022

Jag är inte säker på att jag förstår vad du menar med fördjupningsspår men Alla nationella program har ett visst antal poäng för kurser inom programfördjupningar som man läser under gymnasietiden. Vilka kurser som erbjuds/kan erbjudas som programfördjupning ser olika ut från program till program och även ibland från skola till skola. Det brukar inte gå att ändra på dessa kurser då det inte är inom det individuella valet men fråga din skola om det när du börjat eller innan om det är möjligt.