Hur gör jag om jag vill ha ett utbytesår på gymnasiet?

19 maj 2022
Hejsan, jag början 9:an nästa termin och har ingen aning om vilket gymnasium som jag ska sikta på. Jag har försökt leta efter gymnasier med ett utbytesprogram men hittar inget. Jag tänker mig att jag under ett av åren på gymnasiet vill jag gärna plugga utomlands. Skulle vara tacksam för förslag på gymnasier som har detta program.

Mvh

23 maj 2022

Du behöver inte gå en speciell skola för att plugga utomlands. Här kan du läsa om olika sätt att lägga hela eller delar av sina gymnasiestudier utomlands: https://www.gymnasium.se/om-gymnasiet/utlandsstudier/. Du ordnar dina utlandsstudier på egen hand, eller med en organisation som jobbar med det, enligt det alternativ som blir bäst för dig. Så läs på lite på länken och fundera på vad som kan passa dig.