Var kan jag gå NIU häst?

17 maj 2022

Jag undrar om det finns någon gymnasieskola i Sverige där man kan gå det helt vanliga högskoleförberedande Ekonomi programmet och ha NIU häst? Jag vet att det finns olika ridgymnasium osv men då är det typ bara naturbrukslinjen som finns, och jag vill ju som sagt gå ekonomi programmet.
Har för mig att jag hört av någon ryttare som sa att hon går ekonomi programmet med NIU häst, men jag har inte lyckats hitta någon gymnasieskola som har det? Finns det?

18 maj 2022

Tyvärr kan inte heller jag hitta det. Här finns en lista på rid gymnasierna som finns: https://www.gymnasium.se/sok/utbildningar?q=%20NIU%20h%C3%A4st. Kanske kan det vara värt att kontakta någon av dem och fråga om de känner till något sätt att få den behörighet du vill ha eller iallafall läsa några av de ekonomiprogramskurser du är intresserad av.