sommarskola

15 maj 2022
Hej.
Jag går i tvåan nu och snart kommer det komma sommarlov, jag har för första gången fått sommarjobb och det är väldigt viktigt för mig att jobba för att jag behöver erfarenheter till framtiden då när jag ska söka jobb.

Jag fick F i matematik 1b i ettan och inom moderna språk. Jag och min rektor planerade att jag ska läsa matematiken den här året i sommargymnasiet för att få godkänt och läsa min egen modersmål i trean för att få godkänt istället för moderna språk.

Nu när jag har fått sommarjobb så kommer jag inte kunna gå till sommargymnasiet. Jag undrar om man kan gå på sommargymnasiet i trean, alltså när man väl tagit studenten och allting. För att jag behöver få godkänt i matematik då för att få examen.

16 maj 2022

Du behöver diskutera detta med din skolas rektor. Jag kan tyvärr inte svara på det.

Lycka till! / Petra, SYV