Vilka kurser kan jag lägga till på gymnaiset?

07 maj 2022
Hej!
Nästa år jag kommer att gå till Estet gymnasiet, och ville välja som individuellt val matte b2 och naturkunskap b2 (som alla gymnasium som jag hittade har), men problemet är att jag visste inte att natur b1 finns på åk 3 (och som individuellt val finns i åk 3). Jag pratade med en av dem gymnasium som jag ville gå, och dem sa till mig att det funkade fast det skulle bli lite svårt för mig. Och med dem två andra för min gymnasievalet, tyvärr man kan inte kontakta med dem :( för att dem inte svara mig.
Tror ni att man kan kunna välja natur b2 i alla estet gymnasium? Eller man måste prata med just den gymnasium?

Tack så jätte mycket om ni kan svara mig!

11 maj 2022

Det är olika från skola till skola vilka kurser de kan erbjuda som tillval så du behöver kontakta de skolor du vill söka till för att få reda på det.

Lycka till! / Petra, SYV