Kan jag gå om gymnasiekurser?

29 apr 2022
Hej!

Jag skulle vilja fråga er om en sak.
Jag går nu första året på gymnasiet, natur natur och tänkte läsa om år 1 igen. Det sökte jag till med hjälp av min syv. Anledningen att jag läser om är att jag har förlorat mycket undervisning på v.t eftersom jag har varit väldigt sjuk och har fått runt 50% frånvaro och blev varnad att de skulle dra min csn. Men jag tror jag kommer få godkänd på vissa ämnena i slutbetyg. Så mitt fråga är: Kan jag läsa om åk 1 med alla godkända samt unerkända betyg? Jag har fått sämre betyg på de godkända betyg och tänkte att om jag läser om då är det bra att läsa om alla ämnen.

Mvh

02 maj 2022

Ja, du kan läsa om alla kurser och få nya högre betyg. Prata med den skola du ska gå och berätta att du vill läsa om alla kurser.